torsdag 23 september 2010

Säljes...

Idag har jag och barnen bara varit hemma! Jag har sytt en ny mössa till Madicken och lagat lite saker... Sen har vi gjort allt man gör varje dag, ätit, tvättat av barnen, busat, Melvin har målat med vattenfärger, kollat på film. myst i soffan..

Åkte en snabbis till sjukhuset med Älsklingen bara! Han fick ta sin första spruta idag! Så nu resten av hans liv ska han ta dom där sprutorna varannan dag!
För en månad gick sprutorna på 7800:- kr. och de är bara för en månad! De är tur de finns högkostnadskort!!

Madicken tar sin sista vila för idag och Melvin ligger här på mattan och kollar på Micke & Molle.
Vill att älsklingen ska komma hem nu! De är han som kommer hem med maten, Kebab med ris blir de idag =) Mumms vad gott. Tur att båda barnen älskar de =)

Längtar till på lördag nu då jag ska ta med Daniel på en hel dag bara han och jag! Jag har planerat massa saker och han kommer inte få veta något alls förren vi är där =) mamma är snäll och tar barnen! Hämtar dom på kvällen vid kanske 20tiden! Får se om Madicken har lyckats hållt sig vaken tills dess eller om hon sover de! Hon lägger sig ju ca kl 18 i vanliga fall!

Den 21okt ska jag äntligen på MRT!! Nu hoppas jag dom hittar felet! För den här smärtan i ben, händer och rygg pallar jag inte med snart! Värktab fungerade från början men nu funkar de ytterst lite... ibland önskar jag att jag kunde trolla!

Måste försöka lägga ut lite saker på tradera också... usch!
Är de någon som är intresserad av att köpa barnkläder, babygym, pop jacka st 80, vinteroverall turkos/svart ProXtec st 92, rosa fin plattång (andvänd en gång) svart kavaj st 34 och en till svart kavaj som ser ut som huvtröja under st 36, Didrikson vinterjacka och byxor st 90, svart sulky vagn jätte fin med stora hjul och hållare vid handtaget.... Ja här finns allt möjligt =)Hojta till bara om ni vill komma och kolla eller om jag ska skicka kort!

6 kommentarer:

  1. Jag läser här då o då....
    Vad är det för medicin han ska få? Alltså vad heter den?

    SvaraRadera
  2. Det vore roligt att se en bild på mössan! :)

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Kanske verkar dumt att fråga ang medicinen kom jag på men här är förklaringen; en kompis till mig har en man som börjat med nån medicin mot sin MS vilket resulterat i att han blivit totalt personlighetsförändrad o fått en depression, vilket är biverkningar av den medicinen men han är så förändrad att han inte själv ser detta.
    Det vore för olyckligt om ni drabbades av detta oxå (om det nu är samma medicin det gäller dvs)

    SvaraRadera
  4. Vad heter hans Medicin då?? Sjukdomen isej gör ju att dom kan får deppressioner! Daniel går till neruoligmottagning ofta så om jag/vi skulle märka att han förändras mycket så får man prata om de och om de kan vara medicinen! Hur har de gått för din väns man nu då? Får han annan medicin eller hur gör dom?

    SvaraRadera
  5. Den heter Avonex.
    Nä, han vägrar inse hur förändrad han är. Han vill skilja sig, inte träffa sin son, har bytt ut alla vänner. Alla reagerar på hur annorlunda han är o ser dessa förändringar. Själv säger killen att allt är normalt. Allt började efter en kort tid när han hade börjat med denna medicin. Innan var han som han alltid varit (haft MS i 13 år o har tagit andra mediciner).

    SvaraRadera
  6. Nä de är inte den sprutan - Medicinen Daniel tar.. Men usch de lät inge roligt för frun hans och sonen! Att de kan blir så!! Hoppas de löser sig för dom och att han inser själv att han blivit konstig!

    SvaraRadera