lördag 30 januari 2010

Inte ro i kroppen

Jag är så förbannade trött men jag kan inte sova. De känns som om att huvudet inte kan slappna av!?!?

Natten för Melvin blev bra. Han sov i 3½ timme på dagen, vi hade kvällmys och sen la han sig kl 20.00. Men han somnade inte förren vid 21.30. Han fick kvällsfika och välling i soffan och sen borstade vi tänderna och satte på jamasen och bytte blöja sen la vi oss och jag läste en bok för han. Sen stökade han på ett bra tag. Kom upp och hade en liten fläck vatten på tröjan, ja då ville han inte ha på sig den utan då var vi tvungen att byta tröja. Han gick upp och stog och kollade sig i spegeln.. haha vet inte varför men han gillar att kolla in sig själv i spegeln =) Förstår han efter som de är en snygg kille han ser ;)

Sen kom han upp och ville ha mer välling. Han fick sätta sig i soffan med mig igen och äta 100ml till. Han åt nästan inget av kvällsfikat så då fick han mer välling. Sen la han sig i sin säng igen och tillslut somnade han =) Sen sov han till kl 6 i morse. Fick då 100ml välling sen låg han till 7 och då kom han till oss. Sen klev vi upp 7.30 tror jag den var.
De var en bra natt för hoppningsvis så håller de på å vända nu igen. Jag tror att de är för att han får sova så länge han vill nu på dagarna eftersom de inte är någon dagis nu. Får se hur de blir på måndag då jag måste väcka upp han igen! De är då han brukar tjorva på nätterna när han inte får sova så länge han vill. Han är inte som alla andra han =)

Madicken hon sover inte så bra.. När hon blev 3månader började hon ju vakna fler gånger och ska ha mat. Innan vaknade hon ju vara 1-3ggr på hela natten. från kl 18-10.

Nu somnar hon kl 17.30-19 sover till vi går och lägger oss. vid 10-12 ibland vaknar hon inte av oss så då kan hon sova till 1 tiden. då äter hon somnar om igen, vaknar 3tiden äter och somnar om, kl 5 äter och somnar om, 7äter och somnar om och sover sen i någon timme till om de inte är någon storebror som ska dit och puss på henne =)

Vet att de är någon period hon är inne i men fasen jag tycker de kan gå över nu!! Melvin var lika när han var 3månader. Igentligen så vet jag inte om de är mat hon behöver.. jag tar upp henne av bara farten och matar henne så somnar hon ju om igen =) Kanske ska pröva att bara försöka ge henne nappen eller något. Kanske hon börjar andvända nappen någon gång också =)

Nu ska jag ta och byta en bajsblöja på Madicken, märks att hon får för mycket mat då hon har börjat skita ganska ofta på dagarna! Vill väga henne nu och se hur mycket hon väger... Hon har ju gått upp 1kilo varje månad..... nu till bajsblöjan..

6 kommentarer:

  1. De é slut på "egen tiden" nu för tiden va? Det går mest bara runt med å sköta den ena efter den andra.

    SvaraRadera
  2. Nä då moster. Jag tycker att vi har ganska mycket "egen tid" Dom är ju så lättsamma båda barnen så de gå ju super bra. =)

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att vi inte är dom en enda med en trotsig kille:) Hur många timmar får Melvin vara på dagis? Kram Sofie (släkt)

    SvaraRadera
  4. Hej!
    jag har precis hittat hit och ser att jag har mycket att läsa men det ska jag vänta med och ha som lite kvälls lektyr när samuel sover!
    hoppas allt är bra med er!
    Kram/Annichen

    SvaraRadera
  5. nä jag tror inte det beror på det. äter inte alls speciellt stora mängder utan ofta men mindre som dom säger att man ska göra..
    mask var det första jag tänkte på och nej, det verkar inte som om det är de heller.

    SvaraRadera
  6. Sofie: hehe nä de är ni verkligen inte =) Melvin är riktigt trotsig... Men de börjar bli lite bättre som tur är! Han får vara där 15timmar/veckan. Hur går de för er? Hur är det med magen? Du får ta å skaffa en blogg nu så jag kan följa erat liv och få se lite bilder =) Kram

    SvaraRadera