onsdag 27 januari 2010

Kul att ni följer med över hit! Men de är ca 20st som inte vågar lämna någon kommentar ;P

Kvällen gick bra. Melvin fick 300ml i SOFFAN!! Och han sover nu utan att ha druckit den i sängen! Nu är de bara natten kvar så har vi klarat av första dagen!! De måste gå!! han ska få äta riktig kvällsfika istället också så kanske han till och med kan sluta med vällingen helt. De vore väldigt skönt innan Madicken ska börja med de. Inte för att han måste sluta han är ju bara två år men de vore skönt och säkert bättre för han!

Men när ska barnen igentligen sluta helt med välling, vad tycker ni??

I morgon tänkte vi gå ner på öppna förskolan så länge de inte är riktig snöstorm då blir vi nog hemma och kanske tar Djungelhuset på fredag eller något sånt! Men Öppna är planerat för i morgon.

Nä nu ska jag kolla klart på Andra Avenyn och sen väcka min älsklingen som ligger här bredvid och sover. Tror kanske att jag ska ta mig en kvällssmörgås också! De är ju super bra jag som vill gå ner i vikt. Hahaha Men jag ammar ju ;P
Natti natti

4 kommentarer:

  1. Jag fortsätter såklart läsa :)

    SvaraRadera
  2. Jag hittade hit via Carro H :)

    Vår dotter e 3 men äter välling och jag har ingen tanke på att sluta än. Hon har det som mys på kvällen innan sovning. Inte för att hon är hungrig eller så, utan mysigt bara :)

    //Sandra Sj

    SvaraRadera
  3. Jag följer med och läser jag också!

    När det gäller vällingen så vet jag barn som fortfarande dricker välling och är 9 år, då dricker hon givetvis i kopp tillsammans med en smörgås till kvällsfika. Mamman i fråga hade frågat på bvc om det var skadligt på något vis men det var helt ok och hon drack då fullkornsvällingen från 12 månader!
    Meja dricker fortfarande välling på kvällarna och hon är 2,5 och hon vill nog dricka ett bra tag till tror jag!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej! Känner inte dig med hittade din blogg av en slump (tror det var via fl). Jag heter Erica och är 28 år har också en son som heter Melvin och en bebis i magen som beräknas komma i maj. Hoppas att det är ok att jag tittar in ibland då det är kul att läsa mamma-bloggar. För att få lite tips och idéer om sömn, mat etc. Ville också lämna ett fotavtryck att jag varit här.
    //Erica

    SvaraRadera