onsdag 15 december 2010

Kommentar: Men snälla nån, jag har själv en rottis. Därför jag skrev kommentaren, det jag menar är att en rottweiler kräver mycket mer en vissa andra raser och att det är klart man får önska sig en hund. Men det känns kanske mer seriöst att kolla med uppfödare, man ska tänka på vad man har för förväntningar och vad man vill uppnå med sin hund. En bruksras är en bruksras. Dom kräver en hel del mer än många sällskapsraser. Sen är det tyvärr så att folk inte vet om det och sen läggs hunden ut på annons på blocket. Eftersom jag har är en del på brukshundsklubben så vet jag också att folk ibland tar sig vatten över huvudet med en rottis. Inte alla och ni skulle säkert göra en bra jobb. Om det är en dröm så hoppas jag att det blir verklighet. Ni får en vän för livet i en rottweiler som är väluppfostrad och trygg. Lycka till!


Svar: Jag säger bara VI VET!!!

Konstigt hur folk kan ta förgivet att man inte vet ett skit... =) Vi hade nog redan haft en rottis om vi inte vetat om hur mycket tid de tar med dom och allt jobb. Som de gör med Alla andra hundraser också!! Som sagt de där passar bättre in på någon hemsida för hundar! Och behöver vi veta mer så söker vi efter de, vilket vi kollat på i flera år!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar