torsdag 22 april 2010

6månader

Idag blir våran lilla sessa 6månader!! Vad tiden har gått fort! Jag tyckte jag nyss gick med denna mage.....

Hon kan ta sig framåt nu också.. Hon drar sig framåt med händerna och skjuter på med fötterna men på sidan på något vis. hehe. Men de måste tillräckligt intressant för att göra dom ansträngningarna ;) Men ställer sig på knä gör hon hela tiden och man verkligen ser hur hon vill krypa fram! De dröjer nog inte länge tills hon kommer någon vart!
Hon kan även sätta sig upp helt själv från att hon legat på rygg! Hon är ju så duktig så.. =)

Här hemma håller vi på för fullt med att lägga golv, ska tapetsera ett rum och sen lite lister bara sen är de klart för att sälja =)
Om någon vecka ska vi skicka in allt som ska vara i huset och då får vi veta datum då huset ska komma =)) Längtar!!!

Nu ska jag ta och väcka min gube och gå och sova.. Vi har de vi gör i morgon också! Sovgott!

9 kommentarer:

  1. Vilken underbar mage!!! Snacka om att den står rätt ut!!!
    Va roligt det låter med huset!! Kram kram

    SvaraRadera
  2. Va skoj att du vill läsa min blogg!!! Du får ju jätte gärna kommentera också, för visst är det nästan det som är roligast!!? Ja visst saknar man magen allt! Har du lyckats bli fri alla extra kilon än då? Kram

    SvaraRadera
  3. det ska bli så spännande när ni startar en "husblogg" det ska bli så roligt att läsa. =D

    nu har elina inte spytt sådär mycket mer förutom dom två gångerna, skönt! =) och brösten känns jätte bra nu, första dagen trodde jag att jag skulle dö och att det aldrig skulle gå över. men andra dagen gick det MYCKET bättre, så skönt! =)

    ja jag har sagt flera gånger till anders idag att inatt och imorgon är det jag som ska sova =) för en trött mamma är ingen rolig mamma, man ska ju orka med hela dagarna när man är själv, va glad och orka leka med henne. dom märker ju så väl när man inte är på topp, så en sovmorgon då och då är behövligt. =)

    ja det är ju faktist jobbigare, man blir tröttare på ett annat sätt. och när man är hemma och blir trött kan man inte direkt gå och sätta sig en stund eller ta en paus för att återhämta sig, det går ju inte. men jag tror pappor har svårt att förstå hur det är att vara hemma med sitt barn när dom inte har varit det. =/ men jag skulle inte vilja byta med anders och få jobba hela veckorna, för det vill jag inte, jag trivs med att gå hemma och tycker det är underbart att få va med elina hela tiden! =D men det skulle va kul att jobba nån dag framöver, bara för att "bara va" under några timmar =) ja du förstår nog hur jag menar =)

    SvaraRadera
  4. Helskotta vilken mage du hade!!! :) ...var är det ni ska bygga? Jag har försökt att klura utifrån bilderna men jag kan inte lista ut det..

    SvaraRadera
  5. vad skönt att hon somnar om direkt. men det kan ändå va jobbigt att behöva kliva upp massa gånger på nätterna, för det stör ju sömnen en del. och det kan va jobbigt ifall man har blivit lite bortskämd innan med sovtiderna och huxflux så är dom som bortblåst över en natt, men efter ett tag så vänjer man ju sig =) har man barn får man räkna med att inte sova som man vill, det har man så fint fått lärt sig =D det är tur att dom ger så mycket kärlek, det överväger ju allt! =D ne det är inte konstigt att du kan känna dig trött =) man har fått lov och blivit en morgonmänniska iallafall =) förut skulle man aldrig klivit upp klockan 6 på morgonen, men nuförtiden är det väldigt vanligt =)

    SvaraRadera
  6. ja jag har smörjt med inotyolsalva, men för första gången funkar det inte =/ jag har alltid smörjt med den förut om hon har varit röd, och det har gått bort direkt, men inte nu. det ser ut som brännsår nästan, ser inge roligt ut alls. ska ringa bvc imorgon så dom får titta på henne, för sådär får det inte se ut =/ kram

    SvaraRadera
  7. har hon haft det? jag har en teori om att hon kanske har det, jag har googlat lite och kollar lite på familjeliv, så det kanske kan va det. kan förstå att det gick mycket blöjor då, det gör det här med just nu =) har hon på sig blöja så känns det som att man inte gör annat än att byta blöja på henne. men jag måste så hon inte har blöt blöja som irriterar och gör det sämre. det är inte lätt att va liten heller, stackars våra små när det blir på tok =(

    SvaraRadera
  8. Ursäkta språket men det var en j*vla kula du hade! =)

    SvaraRadera