tisdag 13 april 2010

Visar leksakerna och sen gömmer han dom... sötnosen!
Våra underbara barn! Hur man kan älska några så himla mycket!!! Vad skulle jag göra utan mina vackra barn!?!?
Gotjejen..

Igår när vi var och kollade när pappa körde traktor. Storebror ville åka så då satt sessan i bilen...
Pappa Och Melvin Lastar stora saker på lastbil
Älsklingen står på vår tomt för första gången =) Nu har dom börjat sätta upp pinnar och ska väl börja med vägen nu! Nu börjar de hända lite grejjer snart så då kommer en husblogg..
Tomten
Mina fina grabbar hos svärföräldrarna. Åker lite moppe på gården.
Idag har jag och Madicken tagit oss en långprommis med Jessica. Riktigt trevligt var de och skönt å få röra på sig!
Jag ska snart gå och hämta min lilla plupp på dagis och sen ska vi hem och äta lite mellis. Sen börja med middag. Idag blir de korvstroganoff och bandspagetti och kokta morötter!
I kväll blir de nog lugnt, tror att jag ska lägga mig kl 21 idag och kolla på fruarna i sängen och sen släcka ner tidigt för en gångs skull! De händer inte ofta här även fast man säger att man ska de så blir de inte så av någon anledning. Fasnar framför datorn eller något annat kul.
Melvin han är fortfarande jätte duktig och är utan blöja mest hela tiden hemma och säger till när han är kissnödig och springer på pottan. De har bara hänt kanske 3 olyckor. De tycker jag är väldigt bra! Då de hänt så har han lekt också och vi inte varit med så då har han nog glömt bort sig. Men han är så duktigt då! Helt underbar helt enkelt! Förutom ibland när han ska klä på sig... Men annars så funkar allt bra. Han somnar snäll i sin säng utan några som helst problem och sover bra! åå nu vill jag hämta han när jag sitter och tänker på han hihi.
Madicken hon blir bara duktigare och duktigare varje dag! Hon är en riktig gotjej och flörtar gärna =)
Maten har vi varit lite slapp med nu när hon haft sån hosta.. Men ska börja allvarligt nu =) inte för att jag tänker sluta amma men hon måste ju få i sig mer än bara min mjölk.
Rumpan är mycket bättre på henne nu så nu är hon sig själv igen. =)
Hon är också fortfarande väldigt lättsam att lägga.. Hon äter och sen somnar hon själv i sin säng utan strul. Ibland kan man ju få gå dit och lägga henne till rätta då hon håller på å ha någon sorts gympa i sängen nu och sätter sig upp och grejer =) Men de gör ju inget! Äter några gånger på natten men somnar ju om lika fort så de gör ju inget..
Nä nu måste jag gå och hämta skrutten och väcka lilla skrutten och göra henne i ordning!
Ha en bra dag ni som läser....Kram

4 kommentarer:

  1. måste komma och hälsa på någon dag :) kanske nästa vecka om ni har tid :) kramar om

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det låter! =)
    Ser framemot eran husblogg! :)
    Det som hänt är nog att det mesta känns som det går emot mig just nu.
    Men man måste väl ha sånna perioder för att känna att man lever, så det blir nog bra snart igen! :)
    Vi måste dejtas snart, saknar er!
    Puss å Kram

    SvaraRadera
  3. Det ska bli skoj att få läsa o följa med på erat husäventyr =) Va duktiga dom e barnen dina =) Tristan e oxå jätte lättsam att lägga o det e jag glad för =)
    Hoppas vi ses snart!
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Nä, egentligen vill jag inte lyssna på några av de myter om det är en flicka eller pojke. Nere i Kumla säger dom att man väntar en flicka om man bär magen högt ?!? Man blir ju bara surrig. Jag går tro och vetande lös i bebisfrågan :)
    Men vad stor hon blivit lilla Madicken. Hon är ju så himlans söt!
    När ska dom börja bygga erat hus då? :) Fina dom var dom där tvättmedels sakerna du införskaffat till huset! Gör snygga!

    SvaraRadera