fredag 22 oktober 2010

GRATTTTIS

Idag är de exakt 1år sedan Madicken kom till världen!!! Grattis på din 1års dag älskade gotroll!!!



Här får ni En liten repris av förlossningen:

11 dagar över tiden åkte vi in till Förlossningen för igångsättning vid 8 tiden, fick ett rum vid 8.45 och kvart över 9 hade dom tagit hål på hinnan medan läkaren fixerade Madicken och BM fick forsätta hålla för med fingrarna ett tag (hade för mycket fostervatten och de fick inte komma för fort) Sen var de bara å vänta och se om de kom några egna värkar annars skulle dom sätta in dropp! Fick höra av läkaren att de skulle ta väldigt lång tid och troligtvis bli snitt!Fick inte röra mig alls utan de var bara att ligga still så inte Madicken hamnade fel och så kunde hon få navelsträngen runt halsen.


Vid ca 10 fick jag egna värkarna och dom satte igång med en väldans fart!! Jag fortsatte att ligga på rygg och började andvända lustgast någon gång vid 11 tror jag.

Vid 12 kommer BM in igen (hade bara studenten hos oss just då) Och då fick jag vända mig till sidan och BM Kollade i "puppen" och sa då ganska högt med lite panik på rösten att "du har ju krystvärkar" Jag var helt inne på att de skulle ta så lång tid så jag tänkte inte ens på de var krystvärkar.. Eller jo jag fattade ju att kroppen krystade (jag gjorde ingeting) men jag sa inget....konstigt nog! Sen fick jag vända på mig lite snabbt igen och jag fick vänta lite medans BM skynda sig och tog fram alla saker.

Kl 12.15 efter ca 3 krystvärkar så var världens finaste Madicken ute =) De är sån känsla att föda sitt barn!! Skulle kunna göra de hur många gånger som helst! De har inte varit några som helst problem för mig! Inte efteråt heller har kunna gått normalt och har inte haft så ont! Men förvärkarna andra gången var onda!! Nästan värre än en förlossning!

Så stort grattis till dig sötnöt!!!

1 kommentar:

  1. Grattis i efterskott lilla sötnos! :)
    Hoppas firandet i söndags var trevligt!

    Kram Lisa

    SvaraRadera